czwartek, 18 czerwca 2015

Olej rycynowy na 5 sposobów|Olej rycynowy Etja

Olej rycynowy jest chyba tak samo popularny jak olej kokosowy. Pamiętam, kiedy rozpoczął się szał włosomaniactwa i kto mógł to pędził po olej rycynowy do apteki ;) Zresztą to był też mój pierwszy olej. Tani, łatwo dostępny - czego chcieć więcej? Wydaje mi się, że teraz tak wiele osób po niego nie sięga, bo pojawiły się inne alternatywy dla niego, które można znaleźć stacjonarnie bez problemów.


Moim zdaniem olej rycynowy ma jedną wadę - jest trochę "tępy" bez podgrzania i długo się wchłania, przez co nie nadaje się na szybkie nałożenie pod makijaż. Mimo to, ma wiele zastosowań! Pokażę Wam moje TOP 5 sposobów na olej rycynowy, w roli głównej olej rycynowy firmy Etja, który gości w mojej łazience.

1. RZĘSY
Rzęsy i olej rycynowy? To idealne małżeństwo! Dzięki konsystencji nie zniknie z nich od razu, mimo to polecam nakładać na noc. Po miesięcznej kuracji rzęsy są odżywione, mocniejsze i lekko przyciemnione. Efekty możecie zobaczyć na moim blogu TUTAJ.

2. OCZYSZCZENIE OLEJAMI
Oczyszczenie twarzy olejami (czyli metoda OCM) odbywa się przy używaniu mieszanki, w której skład wchodzi olej rycynowy oraz inny olej bazowy. Stężenie oleju rycynowego oraz rodzaj oleju bazowego wybiera się na podstawie potrzeb skóry, zresztą o tej metodzie pisano tak wiele razy, że chyba każdy o niej słyszał :) Skóra przy OCM jest delikatnie oczyszczania i doskonale nawilżona.

3. MASECZKA NA STOPY
Moje stopy są bardzo kapryśne, a olej rycynowy działa na nie idealnie! Stosuję go na noc, niby maseczkę. Czasami nakładam duuużo oleju solo, czasami mieszam z jakimś kremem - na to nakładam bawełniane skarpetki i budzę się rano z nawilżonymi i pięknymi stopami. Polecam zwłaszcza teraz, kiedy stopy często są na widoku!

4. DOMOWE KOSMETYKI
Olej rycynowy doskonale sprawdza się przy produkcji domowych kosmetyków. Ja go użyłam kilka dni temu do zrobienia domowej pomadki z masła kakowego, które jest bardzo twarde i chciałam, żeby lepiej się topiło na ustach. Poza tym dodawać go można do kremów, olejków, kostek do masażu i wielu, wielu innych.

5. WŁOSY
Wszystko co zawiera olej rycynowy idealnie sprawdza się na moich włosach. Po tym oleju są sypkie i lśniące. Poza tym stosowanie oleju rycynowego na skórę głowy minimalizuje wypadanie włosów. Ja kilka lat temu w ten sposób poradziłam sobie z wypadającymi włosami i tworzeniem się "zakoli" - codziennie wieczorem wcierałam palcem odrobinę tego oleju w skórę głowy, w miejsca dotknięte nadmiernym wypadaniem. Pierwsze efekty są widoczne dosyć szybko!

Zastosowań jest cała masa! Zresztą wystarczy zobaczyć co o tym oleju mówi producent, czyli firma Etja:



Jak już wspomiałam korzystam obecnie z produktu firmy Etja, który w ich sklepie kosztuje 11 zł za 50 ml. Jak zwykle - jest to produkt w 100% organiczny.
Warto podkreślić fakt, że jest to wersja organiczna, czyli inna niż dostępna w aptekach. Ma się pewność, że produkt może być bezpiecznie stosowany na skórę czy włosy i da najlepsze efekty. Warto pamiętać o tym, że produkt apteczny ma inne przeznaczenie (stosowany jest przy zaparciach), więc niekoniecznie musi on zawierać wiele witamin czy być organiczny. Dopłacając niewiele więcej otrzymuje się lepszą jakość.

Buteleczka jest porządna, wykonana z grubego i ciemnego szkła, chroni więc zawartość. Kroplomierz pozwala na odmierzenie potrzebnej ilości.  Jest to olej gęsty, o charakterystycznym zapachu, który przy nakładaniu na włosy lepiej trochę rozgrzać, chociażby w dłoniach. Zmywa się z włosów bez większych problemów.

Olej rycynowy towarzyszy mi nieprzerwanie od lat i nigdy go nie może u mnie zabraknąć. Olej ten jest bardzo wydajny, więc opakowanie wystarczy na naprawdę długi czas, co jeszcze bardziej przemawia na korzyść jego niskiej ceny! Z pewnością to mój kosmetyczny must have!

A Wy do czego stosujecie ten olej? Jest Waszym kosmetycznym must have?
Buziaki, Mila :)





17 komentarzy:

  1. Musze zaopatrzyć się we olej rycynowy, miałam go już kiedyś i na przyspieszenie przyrostu sprawdzał się bardzo dobrze ale tak jak napisałaś bez podgrzania jest trudny w aplikacji :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie stoi non stop w łazience :)

      Usuń
  2. Stosowalam kiedys na rzesy i po miesiacu codziennego stosowania zauwazylam swietne efekty :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Kiedyś używałam go do ocm a może faktycznie wypróbować go na włosy :-D

    OdpowiedzUsuń
  4. Olejek rycynowy swego czasu 'uratował' moje rzęsy :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. ja na razie używałam go tylko na rzęsy, ale dam mu dalsze pole do popisu ;p

    OdpowiedzUsuń
  6. nakładałam go na zakola :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Dodaje kilka kropel do masek na włosy w innej postaci jeszcze go nie stosowałam :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Już dawno słyszałam o jego wiele zaletach :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Uuu muszę wypróbować go na stopy :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Kurde, jeden olej starczy za cała kosmetyczkę!!!

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja olej rycynowy używam czasaaaami na linię czoło-włosy i czasem też na brwi.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak swoją drogą to dawno nie używałem i zauważyłem że podczas przechowywania nakrętka mi pękła okrągłym szwem.

      Usuń
    2. A wiesz, że u mnie też raz tak pękła? Chyba w tym oleju rycynowym Babuni, z fioletową etykietą/ Słabe jakieś te nakrętki robią :D

      Usuń
  12. Zacznę od tego, że nakrętka mojeho oleju rycynowego też jest pęknięta :D ja stosuję do rzęs (niestety nieregularnie - muszę to zmienić!) i do paznokci.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz, miło mi, że mnie czytacie i komentujecie :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...