poniedziałek, 1 grudnia 2014

W odpowiedzi na nową politykę Facebooka...


W odpowiedzi na nową politykę Facebooka informuję, że z dniem dzisiejszym 26.11.2014 wszystkie moje dane personalne i fotografie, filmy itd. są obiektami moich praw autorskich (zgodnie z Konwencją Berneńską). W celu komercyjnego wykorzystania wszystkich, wyżej wymienionych obiektów praw autorskich, w każdym konkretnym przypadku wymagana jest pisemna zgoda!

FB jest teraz firmą publiczną.
Dlatego też, wszystkim użytkownikom tego portalu społecznościowego, zaleca się umieszczenie na swoich stronach podobnych «powiadomień o prywatności», inaczej (jeżeli powiadomienie nie było opublikowane na stronie chociaż raz), automatycznie pozwala się na dowolne wykorzystanie danych z Waszej strony, Waszych zdjęć i informacji, opublikowanych w wiadomościach na profilu Waszej strony.
Każdy, kto czyta ten tekst może skopiować go na swój profil FB. Dzięki temu będzie chroniony ustawą o prawach autorskich.
art. 190a § 2 kodeksu karnego

Znacie to? Chyba każdy zna... A ja w odpowiedzi na nową politykę Facebooka mówię Wam ludzie - weźcie koło i walnijcie się w czoło, bo mi Was żal ;) 


Naprawdę nie rozumiem jak zakręconym (ograniczonym?) trzeba być, żeby coś takiego wstawić na swoją tablicę... Do jasnej cholery, czy ktoś w to wierzy? Naprawdę ktoś myśli, że jak wstawi coś takiego na swoją tablicę to Facebooka coś to obchodzi?
No na pewno tak Zuckerberg codziennie przegląda Wasze tablice i patrzy czy ktoś przypadkiem nie wstawić "powiadomienia o prywatności"? A nie sorry, on na pewno tego nie robi, ale jego (zapewnie niecni) pracownicy tak. Sytuacja pewnie wygląda tak - Facebook potrzebuje pomysłu na nowy wydruk na koszulki, więc szuka zdjęć/cytatów na kontach użytkowników. Niestety, z żalem serca nie może skorzystać z Twojego "Moja dzidzia zrobiła dzisiaj kupkę" albo z Twojego zajebistego selfie w kiblu, bo napisałeś "powiadomienie o prywatności". No tak, oczywiście pracownik zna język polski, przecież jest tak samo popularny jak angielski! Poszukują za to innego jelenia, który tego powiadomienia nie dodał. Naprawdę? 

Ludzie ogarnijcie się - zakładając konto na FB zaakceptowaliście REGULAMIN i on jest wiążący, nie ważne czy go przeczytałeś czy nie. Poza tym Facebook nigdy nie zabierał praw autorskich, tylko korzystanie z serwisu wiązało się z udzieleniem licencji na wykorzystanie treści z Twojego profilu. Poza tym nie mogą one być udostępniane innym podmiotom bez poinformowania Was. Więc spokojnie, Wasze profilówka nie stanie się twarzą reklamy papieru toaletowego. A jak macie wątpliwości to przeczytajcie regulamin, a w regulaminie jest napisane, że może on w każdej chwili ulec zmianie. Jeśli nie zgadzasz się z nim to jakieś debilne oświadczenie nie pomoże, pomoże usunięcie konta, albo posiadanie pustego konta bez żadnych treści. 
Nie bądźcie idiotami, błagam! Myślcie, a nie jak tępa masa udostępniacie dalej takie informacje. 

Mam nadzieję, że Wasi znajomi nie zaczęli dodawać tych głupich oświadczeń!

Buziaki, Mila :)

22 komentarze:

  1. zaczęli... i to w ilościach strasznych. Kilka osób się zdziwiło jak im wysłałam artykuł ten artykuł http://natemat.pl/41233,na-facebooku-masowo-publikuja-oswiadczenie-o-prawach-autorskich-ale-to-najwyzej-rozbawi-marka-zuckerberga

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To chyba przypadłość wielu osób :D

      Usuń
  2. Hehehehe masz rację kochana, przyznaję że sama z rozpędu wstawiłam ale już nie ma. :D Sama się z siebie śmiałam jak ten Z zobaczy te wypociny i czy on w ogóle zna nasz język. :D No dobra, już się nie nabijamy. :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. wnuki cię poinformowały, że to łańcuszek, czy sama się ogarnęłaś???

      Usuń
    2. Anonimku, a cię ktoś poinformował jak pisać komentarze czy sam ogarnęłeś???
      Dorota - każdemu się zdarza, dobrze że się opamiętałaś :D

      Usuń
  3. No niestety u mnie był tego wysyp. Już nawet abstrahując od tych praw autorskich to powielany w tym cud oświadczeniu numer paragrafu nawet się praw autorskich nie tyczy, tylko stalkingu. Ale cóż, tłum poleciał na "mądrze i poważnie" brzmiące zdania.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie, zapomniałam o tym napisać, ale faktycznie przytoczony paragraf to w ogóle na inny temat :)

      Usuń
  4. Ja nigdy nie wstawiam takich rzeczy, jakoś nie mam zaufania do wiadomości, które krążą na fb. :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja jak widzę to "oświadczenie" to najpierw pękałam ze śmiechu a teraz łapię się za głowę z myślą "matko... co za debil..." ech...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja przeprowadzałam krucjatę, ale co robić jak ludzie za głupi :P

      Usuń
  6. Nie wstawiam i nie mam zamiaru, a jak mnie kiedyś fb zbyt mocno wkurzy to zlikwiduję profil po prostu-a co mogę :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Zatkało mnie,po prostu mnie zatkało.Już pomijam fakt czy to mądre czy nie mądre wstawiać takie oświadczenie na swoją tablicę.Bardziej zszokowało mnie to,że wyzywasz ludzi od nieogarniętych idiotów.Uważam,że każdy ma prawo wstawiać na swoim profilu to co chce i trzeba to uszanować.Razi mnie Twój brak szacunku do czytelnika.Odpisywanie tekstów w stylu:"No i gówno" świadczy o Twojej kulturze osobistej.Pomyśl na tym.Tak na marginesie: mój komentarz nie miał na celu obrażania Cię,a jedynie uświadomienie jak traktujesz ludzi,którzy odwiedzają Twój blog-Twoich gości.Tak więc proszę,abyś nie odpisywała mi w podobnie wulgarny sposób,a jeżeli mój komentarz Ci nie odpowiada to go usuń.Tyle z mojej strony.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten blog nigdy nie był poprawny politycznie ;> Nie obraziłam bezpośrednio żadnego czytelnika, a jeżeli ktoś poczuł się obrażony no to przykro mi - ja mam takie zdanie o osobach, które bezmyślnie robią "kopiuj, wklej" i myślą, że to jest coś prawdziwego. Wbrew pozorom jestem kulturalną osobą, ale nie mam oporów przed powiedzeniem kującej prawdy ;) Poza tym każdy ma prawo pisać na swoim blogu co chce :)
      A Twojego komentarza nie mam zamiaru kasować, nie widzę w nim nic złego. Ot zwykła wymiana zdań :)

      Usuń
    2. KŁUJĄCEJ.... JAK JUŻ... Kująca to mogłaś być w szkole, jak kułaś do klasówki... masz jakąś szkołę wgl ukończoną???

      Usuń
    3. Szkołę lansu i bansu, a co?

      Usuń
    4. to czuć.... i widać gołym okiem

      Usuń
    5. Hm... i myślisz, że mnie tym hejtujesz (bo zakładam, że jesteś jedną i tą samą osobą)? No właśnie nie, jakoś nie robią na mnie wrażenia takie teksty gdybyś chciał/chciała wiedzieć :D

      Usuń
  8. Niestety, kilku "mundrych" znajomych się znalazło :/

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz, miło mi, że mnie czytacie i komentujecie :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...