środa, 12 listopada 2014

Jestem lepsza od Was wszystkich!

Jestem lepsza od Was wszystkich, szczerze mówiąc to jestem księżniczką, księżniczką wszystkich księżniczek. Jestem królową świata, panią i władcą, jestem najlepsza, nie mam sobie równych! Mam wysokie mniemanie o sobie, popadam w samozachwyt, jestem egoistyczna, mam zawszę rację i każdy MUSI mnie kochać - kiedy ostatni raz pomyślałaś/powiedziałaś tak o sobie? Miesiąc temu, rok temu a może nigdy? A powinnaś robić to bardzo często!


W modzie teraz jest rozwój i motywowanie innych do zmian, odnoszę wrażenie, że bycie zepsutym do szpiku kości egoistom nie jest cechą pożądaną. Musisz starać się robić coś dla innych, musisz się dzielić, musisz być tam kiedy inni Ciebie potrzebują, a z drugiej strony musisz być silna, niezależna, pracować od 18 roku życia, trzymać faceta pod pantoflem i znaleźć w tym wszystkim równowagę. Żyjąc pod ciągłym osądem i wzrokiem innych ciężko jest skupić na sobie, na tym wewnętrznym, złym i egoistycznym "ja". Jasne, skupiamy się na sobie, bo ćwiczymy, odżywiamy się zdrowo, kończymy setny kurs (tym razem psia akupunktura?), a tak naprawdę zapominamy o sobie o byciu samolubnym trochę bardziej niż tylko odrobinę. Ale jaki byłby cel mówienia sobie jestem najlepsza? Już tłumaczę.



Stare powiedzenie mówi "Nie czyń drugiemu co Tobie niemiłe" ale może powinno brzmieć "Czyń zawsze to co Tobie miłe"? Mam wrażenie, że wiele osób jest za bardzo nastawionych na pomoc innym, co jest fajne, ale do pewnego momentu. Szef, przyjaciele, znajomi, rodzina a nawet i nieznajomi, którzy odzywają się do Ciebie akurat wtedy kiedy potrzebują Twojej pomocy a Ty nie potrafisz im odmówić - znasz to skądś? Baba-burak-cebulak, która nakrzyczała na Ciebie w autobusie, bo nie ustąpiłaś jej miejsca, więc dla świętego spokoju to robisz. Młodszy brat, który mówi "Pożycz dwie dyszki, oddam za tydzień" a Ty mu je pożyczasz, chociaż wiesz, że i tak nie odda. Kolega, który po raz setny w ciągu tygodnia dzwoni, bo chce notatki albo żebyś pomógł mu w naprawie komputera. Facet mówiący, że dzisiaj nie pozmywa, ale chętnie napiłby się herbatki, więc bądź taka dobra i ją zrób. Sąsiadka wciskająca Ci dziecko do mieszkania "Pani przypilnuje, ja tylko do pracy na 12 godzin!". Chyba większość z nas znalazła się w podobnych sytuacjach i ciężko jest powiedzieć komuś "nie". Nie mówiąc o ocenianiu po wyglądzie i tego jak bardzo się boimy co powiedzą o nas inni.



A jeżeli nie potrafisz mówić "nie" to świat Cię zje. Kawałek po kawałku, aż zostanie z Ciebie chłopiec do posyłek, wykorzystywany często i gęsto. Ile tak naprawdę w Twoim życiu masz czasu dla siebie? Czasu, kiedy nie przejmujesz się tym co mówią i myślą o Tobie inni, czasu kiedy nie czujesz się osądzana, wykorzystywana czy pod ciągłym atakiem? W mojej filozofii życia mam całą masę przestrzeni dla mnie i w tej kwestii jestem bardzo egoistyczna. Polecam takie podejście wszystkim, miej gdzieś to co pomyśli sobie ktoś tam o Tobie, niech się obrażają, niech się nie odzywają (skoro tak robią to oni są egoistyczni i Ciebie nie warci!), dzisiaj się gniewają, jutro zapomną, a Ty po prostu powiedz sobie "Jestem lepsza od Was wszystkich, jestem piękna, jestem egoistyczna i dzisiaj nie mam ochoty Was widzieć", a życie na pewno stanie się piękniejsze ;) Po prostu kochaj siebie i żyj z przekonaniem, że jestem najcudowniejszą osobą na świecie i nigdy, przenigdy nie przejmuj się tym co mówią inni.

A Ty bywasz egoistką?

Buziaki, Mila :)

P.S. Kto nie zrozumiał tego posta niech zamilknie na wieki albo zapyta :)

11 komentarzy:

  1. Zdecydowanie nie uważam, że zawsze mam rację i jestem naaaajlepsiejsza na świecie, ale uważam, że mam wysokie poczucie własnej wartości i tak... bywam egoistką :) Myślę, że to tak wszystko w granicach normy u mnie jest. Znam swoje mocne i słabe strony. Potrafię mówić nie, nie pozwalam by ktokolwiek "wszedł mi na głowę".

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A co do opinii innych ludzi o mnie... Od zawsze wolałam mieć wąskie, bardzo wąskie grono zaufanych, pewnych ludzi niż mieć masę znajomych uśmiechających się do mnie na ulicy, a oczerniających za plecami. Mam trudny charakter, swoje zasady i zazwyczaj bywam nielubiana, zyskuję przy bliższym poznaniu :D Ważne, że żyję zgodnie z moimi zasadami/sumieniem itp

      Usuń
    2. Właśnie chodzi o bycie takim egoistą w pewnych granicach :) bo każdemu to wyjdzie na dobre ;) No i fakt - lepiej mieć wąskie grono prawdziwych znajomych, niż masę fałszywych!

      Usuń
  2. po tym tekście uświadomiłaś mi że jestem okropną egoistką...
    Ale to dobrze! Bo jeśli sama o siebie nie zadbam nie zrobi tego nikt ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trzeba umieć o siebie prawidłowo zadbać :D

      Usuń
  3. Ja, po wielu latach, nauczyłam się mówić "nie". Jak to ładnie określiła kiedyś Samantha z Seksu w Wielkim mieście: "Kocha Cię Richard, ale siebie kocham bardziej". Owszem, w życiu należy iść na kompromisy, ale są tez sytuacje, w których trzeba być egoistą. Trzeba umieć walczyć o swoje, bo inaczej ludzie wykorzystają Cię do cna. I w nosie mam co inni o tym sądzą, bo to moje życie i nikt nie przeżyje go za mnie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. " I w nosie mam co inni o tym sądzą, bo to moje życie i nikt nie przeżyje go za mnie" - dokładnie, zgadzam się w 100 %!

      Usuń
  4. Bywam egoistką z premedytacją, upodobaniem i czekoladą na ustach;).

    OdpowiedzUsuń
  5. Zdecydowanie jestem egoistką ;) Nie jestem typem wiecznego pomocnika. Owszem, jak ktoś potrzebuje naprawdę pomocy, a ja mogę mu jej udzielić bez ponoszenia większych kosztów to ok, ale poza tym wyznaję zasadę "Nigdy nie uszczęśliwisz wszystkich, więc spróbuj uszczęśliwić siebie."

    OdpowiedzUsuń
  6. dobrze powiedziane!
    jak masz miękkie serc musisz mieć twardą d*pę, bo w końcu po niej dostaniesz. niestety...
    czasem trzeba sobie pozwolić na egoizm

    OdpowiedzUsuń
  7. Oj bywam.. i dobrze się z tym czuje :) Czasem najlepiej jest zacząć od myślenia o sobie. Oczywiście skrajności nie są dobre, ale nie zaszkodzi czasem powiedzieć :nie.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz, miło mi, że mnie czytacie i komentujecie :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...