poniedziałek, 17 listopada 2014

Farbowanie zniszczonych włosów - dlaczego nie powinnaś tego robić?

Włosy zniszczone mają to do siebie, że nie prezentują się zazwyczaj najlepiej. O dziwo jedną z pierwszych rzeczy jakie robią osoby ze zniszczonymi włosami jest najczęściej dalsze ich niszczenia, często w stanie "szopa na głowie" sięga się po farby, chcąc wyrównać kolor włosów czy zakryć efekty nieszczęsnego rozjaśniania. Zupełnie tak jakby farba była cudownym kosmetykiem na włosową niedolę ;) Niestety tak nie jest i warto wiedzieć dlaczego nie powinno się farbować zniszczonych włosów!


Zniszczone włosy są często suche, łamliwe, mają bardzo otwarte łuski włosa. Sama farba do włosów także posiada substancje, które rozchylają łuski włosa, tak, żeby farba mogła wniknąć głębiej, dzięki temu kolor powinien trzymać się dłużej. Jeżeli zabierzesz się za farbowanie zniszczonych włosów to niestety, ale zamiast średniego brązu można otrzymać kolor czarny (farba szybciej wnika we włosy i działa na nie mocniej), albo mieć włosy w różnych kolorach (różny stopień zniszczenia na różnych partiach włosów).
Potem zaczyna się kolejny problem - preparaty domykające łuski włosa nie dadzą rady za jednym razem naprawić zniszczone włosy, więc łuska włosa mimo wszystko zostaje bardziej rozchylona, przez co kolor farby będzie się szybciej wypłukiwał (często też właśnie różne partie wypłukują się w różnym tempie). Takie połączenie mocnego koloru i szybkiego, nierównego wypłukiwania powodują, że włosy no cóż... wyglądają dosyć średnio. Nie mówiąc o kolejnych zniszczeniach spowodowanych przez farbę... Często jest to błędne koło - mam brzydkie włosy, farbuję je, kolor wychodzi za ciemny, rozjaśniam trochę, mam brzydkie włosy, farbuję, kolor jest brzydki, kolor szybko się wypłukuje, mam brzydkie włosy, farbuję... i tak do usranej śmierci ;)

A co jeżeli koniecznie muszę zafarbować włosy, inaczej mój świat się zawali, kota porwą kosmici, a babcia nie da mi obiadu w niedzielę?*
Wtedy trzeba być przygotowanym na najgorsze ;) Najlepiej w takiej sytuacji chyba farbować włosy uprzednio naolejowane (np. olejem rycynowym, kokosowym, arganowym), nie uchroni to od strat, ale pomoże delikatnie je zminimalizować. Lepiej też wybierać jaśniejsze kolory niż wyjściowy jaki chciałybyśmy osiągnąć. Żeby uniknąć szybkiego wypłukiwania koloru nie polecam stosować oleju kokosowego zaraz po zabiegu (jest to olej wnikający, może go wypłukiwać), dobrze jest płukać włosy płukanką octową, która je zakwasi i domknie łuski włosów.

Zdarzyło Wam się kiedyś farbować zniszczone włosy? Bo mi tak i było tylko jeszcze gorzej :D

Buziaki, Mila :)

* lub stanie się coś równie strasznego

źródło zdjęcia klik

7 komentarzy:

  1. Ano bywało u mnie i tak.. na szczęście doprowadziłam już włosy do jako takiego ładu :)

    OdpowiedzUsuń
  2. W styczniu minie rok jak przestalam farbowac , wydawalo mi sie ,ze po farbie sa takie blyszczace ... a teraz po odroscie widze jak naturalne sie pieknie blyszcza :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Zapraszam na bloga z konkursami/rozdaniami, możesz dodać także swój konkurs ; )
    http://blogowekonkursy.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. ja juz ud dawna nie farbuje i naprawdę poprawiło to stan moich włosów . po farbowaniu zawsze robiło mi się siano ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Oj pewnie ;) Nim zajęłam się ich prawidłową pielęgnacją-wydawało mi się,że farba jest lekiem na całe zło ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo fajny i pożyteczny wpis, przyda mi się.
    Ps. zostaję u ciebie na dłużej.

    OdpowiedzUsuń
  7. całe szczęście są też odżywki lub maski koloryzujące, które przede wszystkim odżywiają włosy , a dodatkowo wprowadzają pigment płytko pod łuskę włosa, nie zmienią drastycznie koloru włosów, ale można się fajnie pobawić odcieniami , bez ryzyka , bo jeśli przestaniemy stosować to odcień się wypłucze. Natomiast jeśli będziemy używać regularnie to odcień będzie się stawał intensywniejszy.

    Pozdrawiamy i na pewno będziemy wracać po inspiracje.
    Fryzart.pl

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz, miło mi, że mnie czytacie i komentujecie :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...