środa, 28 maja 2014

Skóra głowy w upały - 6 prostych kroków

Zaczęły się cieplejsze dni i przez Polskę przetoczyła się już pierwsza fala tegorocznych ciepłych dni, a niedługo za pewno będzie ich jeszcze więcej. W trakcie upałów pamiętamy o piciu wody, pamiętamy o zabezpieczeniu skóry wysokimi filtrami i o zabezpieczeniu włosów... ale co ze skórą głowy? Dzisiaj przedstawię Wam 6 kroków, które pomogą przetrwać gorące dni bez żadnego zagrożenia czy dyskomfortu dla skóry głowy :)




  1. Związuj wysoko - najlepszą fryzurą w czasie upałów jest messy bun, najlepiej taki na czubki głowy, coś w stylu Małej Mi :) Dlaczego? Dzięki takiemu upięciu skóra głowy nie przegrzewa się, ważne jest aby nie związywać włosów blisko cebulek a zostawić im trochę "luzu".
  2. Myj częściej - podczas upałów normalne jest, że nasze ciało się bardziej poci. Nie bójcie się, że włosy "przyzwyczają się" do codziennego mycia - jeżeli skóra głowy jest tłusta, to po prostu potrzebuje umycia, zwłaszcza w upalne dni.
  3. Peelinguj - wykonywanie peelingu skóry głowy jest ważne, a jeszcze ważniejsze jest jego częste wykonywanie podczas upałów. Dzięki temu skóra głowy jest lepiej dotleniona i lepiej oczyszczona.
  4. Nie obciążaj - podczas upalnych dni lepiej zrezygnować z nakładania zbyt wielu rzeczy na skórę głowy. Wyjątkiem mogą tu być wcierki na bazie alkoholu, które przedłużają świeżość włosów (ale z drugiej strony mogą dodatkowo wyszyć... wybór należy do was). Lepiej zrezygnować z masek i odżywek nakładanych na skalp w dużych ilościach, tak samo jak lepiej zrezygnować z nadmiernej stylizacji. 
  5. Nawilżaj (i natłuszczaj) - należy pamiętać o nawilżaniu i natłuszczanie skóry głowy, która w upalne dni może być poparzona i zniszczona słońcem tak samo jak skóra na twarzy czy na ramionach! Do tego idealnie nadają się oleje nakładane przed myciem oraz sprawdzone maski i odżywki (nie za dużo, żeby nie obciążyć włosów). Dlatego ważny jest także następny punkt.
  6. Chroń - kto nie zna bólu poparzonej słońcem skóry głowy ten jest szczęściarzem. Ja niestety go znam i to dosyć niemiłe uczucie. Czapka/chustka/bandana to podstawa jeżeli masz zamiar dłużej przebywać na słońcu - a jeżeli nie pasuje Ci do stylu, to siedź w cieniu :) 
To naprawdę kilka prostych zasad, a ich zastosowanie na pewno pomoże zachować zdrowie skóry głowy, a zdrowa skóra głowy to zdrowsze włosy, które nie wypadają!

Stosujecie się do tych zasad, a może macie jakieś inne sposoby?

Buziaki, Mila :) 

9 komentarzy:

  1. Latem ograniczam prostowanie i właśnie moją ulubioną fryzurą staje się koczek na czubku głowy :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dodałabym punkt: Nawilżaj :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Rany moje włosy nienawidzą upałów : ( Strasznie szybko się przetłuszczają i źle reagują na słoneczne rozjaśnianie ;/

    OdpowiedzUsuń
  4. Wszystko robię oprócz tych pilingów...

    OdpowiedzUsuń
  5. Związane włosy to dla mnie idealna opcja na takie upały. Dawno nie robiłam peelingu skóry głowy, czas to nadrobić ;-)
    Anomalia

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja ścięłam włosy i akurat pięknie się to zbiegło z upałami, włosy przez lato sobie będą spokojnie rosły, a ja nie mam problemu, że gorąco pod taką peleryną ;) Co nie znaczy, że za rok nie chcę nosić włosów do pasa, bo... CHCĘ! :D

    OdpowiedzUsuń
  7. stosuję się prawie do wszystkich tych punktów, muszę zacząć peelingowanie, mam strasznie suchą skórę głowy

    OdpowiedzUsuń
  8. Na szczęście u mnie nie ma upałów. A jak wyjdzie mocniejsze słońce wkładam kapelusz na łeb ;-)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz, miło mi, że mnie czytacie i komentujecie :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...