wtorek, 20 maja 2014

50 faktów o moim psie (czyli o Amber) - wyżeł weimarski

Od kiedy jakiś czas temu wyszukał mojego bloga po haśle "50 faktów o moim psie" to wiedziałam, że muszę takiego posta opublikować :D Nigdy nie spotkałam się z takim postem... a teraz dam Wam możliwość poznania lepiej mojej Amber :D Zapraszam! (Uwaga, dużo zdjęć szczeniaczka <3)

  1. Amber to wyżeł weimarski.
  2. W listopadzie skończy 2 lata.
  3. Jest to pies myśliwski (niepraktykujący).
  4. Wybraliśmy taką rasę ze względu na instynkt obronny większy niż u innych psów myśliwskich, a poza tym to psy bardzo przywiązane do właściciela i bardzo aktywne.
  5. Jako szczeniak miała niebieskie oczy.
  6. Teraz jej oczy są bursztynowe.
  7. Na klatce piersiowej ma małą, białą plamkę.
  8. Uwielbia aportować, mogłaby to robić całymi dniami.
  9. Jest nie do wymęczenia - może biegać i bawić się non stop.
  10. Tylko kilka razy zdarzyło się, że padła ze zmęczenia :D
  11. Nie ma ciętego ogona.
  12. Na ogonie ma jeden punkt w którym jako szczeniak wypadły jej włosy (prawdopodobnie jakaś alergia) i teraz w tym miejscu ma ciemniejsze i bardziej szorstkie włosy.
  13. Uwielbia wszystko co piszczące.
  14. Jej ulubiony lateksowy prosiaczek zginął śmiercią tragiczną podczas zabawy - głowa została w pysku u Amber, a reszta w ręce mojego męża :D
  15. Ma doskonały węch - kiedy zgubi podczas zabawy piłkę to kiedy każę jej szukać, to wywącha ją na pewno... 
  16. ... poza jednym czy dwoma razami kiedy mój mąż rzucił piłkę w polu/w lesie i Amber nie zauważyła, że ją rzuci, a on sam dobrze nie widział w którą stronę poleciała. Mimo to Amber wytrwale szukała jej i pewnie by znalazła, ale nie mieliśmy czasu czekać, aż przeczesze kilkaset metrów w poszukiwaniu piłeczki.
  17. Ostatnio wywąchała piłkę pod wodą :D Dałam jej piłkę do zabawy, ona poszła się z nią napić i puściła ją do wody i piłeczka popłynęła trochę. Ale ją znalazła.
  18. Czasami wrzucam jej chipsy do stawu, żeby je aportowała i popływała...
  19. ... ale Amber wycwaniła się i czeka najczęściej aż chips podpłynie bliżej :D
  20. Kiedy biega to żaden pies jej nie może dogonić.
  21. Lubi bawić się z innymi psami.
  22. Zawsze kiedy dorwie moje koty to wylizuje je całe.
  23. Lubi biegać za kurczakami (tylko źli właściciele jej nie pozwalają).
  24. Zawsze sprawdza czy może przypadkiem nie zmieniliśmy zdania i może akurat dzisiaj pozwolimy jej wejść na sofę...
  25. Jako szczeniak spała z brzuszkiem do góry. 
  26. Teraz śpi zwinięta w kulkę.
  27. Mało szczeka.
  28. A kiedy szczeka to kiedy jej mówimy, że wystarczy to przestaje. 
  29. Amber jest nauczona pomagania właścicielom w jeździe rowerem :D Wystarczy założyć jej szelki i można ją przyczepić do kierownicy i ciągnie go. 
  30. Zazwyczaj wszyscy myślą, że to mały piesek, a tak naprawdę ma ona około 60 cm wzrostu i waży 30-32 kg. 
  31. Wybraliśmy jej takie imię właśnie ze względu na kolor oczu dorosłych wyżłów weimarskich.
  32. Zazwyczaj wszyscy się zachwycają tym jaki z niej niesamowity i niespotykany pies :D
  33. Lubi kości :P
  34. Kiedy widzi coś dobrego do jedzenia do od razu siada i zaczyna cieknąć jej ślinka :D
  35. Jej ulubionym zajęciem jest bieganie.
  36. Zazwyczaj robi bardzo zdziwioną minę, kiedy słyszy muzykę po dłuższym czasie jej nie słyszenia.
  37. Uwielbia biegać po wysokiej trawie/w wysokim zbożu.
  38. Kiedy biega latają jej uszy :D
  39. Czasami nazywam ją też Amberiną albo Amberinem.
  40. A moja mama mówi na nią Zielone :P
  41. Z mężem mówimy do niej po włosku...
  42. ... chociaż i tak załapała co to znaczy "siad", bo często mówię tak do psa mojej mamy.
  43. Latem ma łysy brzuszek.
  44. A zimą na brzuszku wyrastają jej cieniutkie, białe, rzadkie włoski :D
  45. Trochę się boi suszarki.
  46. Nie lubi też się kąpać, zawsze stoi ze smutną miną i kiedy tylko pozwalam jej wyjść z prysznica to z radością korzysta z tej możliwości.
  47. Jest przyjacielska, lubi swojego weterynarza i moją rodzinę i znajomych, ale obcy się jej boją, bo ma bardzo donośny głos i dużo szczeka/biega/próbuje ich podgryzać.
  48. Jako szczeniak nie lubiła śniegu - wychodziła szybko na dwór i jeszcze szybciej wracała pod drzwi, ale z czasem go polubiła :)
  49. Wyżły weimarskie mają błonę pomiędzy palcami - jak kaczki.
  50. Lubi być miziana po brzuszku :) 
Macie zwierzaki? Może mają jakieś punkty wspólne z moją Amber?

Buziaki, Mila :)

26 komentarzy:

  1. Przecudny z niej pieseł. Kochałabym. :)
    "Lubi biegać za kurczakami (tylko źli właściciele jej nie pozwalają)." Padłam, żli właściciele. :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękne i dostojne psy :-). Kiedy szukaliśmy nr 2 dla Nas zastanawialiśmy się na weimarem :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hmm... ja wiele razy słyszałam jakie to dostojne psy... ale chyba nie mój :D Mój ma obłęd w oczach i jest porządnie powalony haha :D

      Usuń
    2. Tzn one wyglądają na takie dostojne, szlachetne ... co nie znaczy że są spokojne i chodzą na spacery przy pańciowej nodze :). Trzeba mieć świadomość, że to bardzo energiczne bestie :)

      Usuń
  3. Mój przyjaciel zawsze powtarza, że kiedyś będzie mial ich najlepszą hodowlę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zamawiam pierwsze 20 szczeniaków dla mnie <3

      Usuń
  4. JAAAAA... daaaj pomiziać!
    co za cudne zwierzę!!!

    OdpowiedzUsuń
  5. Super piesio :D
    Jestem oczarowana twoim przyjacielem ,rzadko spotyka się taką rasę ale mi się jak najbardziej podoba.
    Kocham pieski :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Jaka słodzinka! Chociaż wygląda trochę jak te łyse koty przez taką króciutką sierść (nie wiem, skąd to porównanie ;O aczkolwiek podobają mi się takie) ;D Ja mam 2 koty, jak mogłaś zobaczyć na blogu, jeden wazy ok 8 kg drugi 2,5 i ciągle w domu wojna. Mam także psa, który kocha mnie tak bardzo, że nie omieszka zostawić na moich spodniach zawsze swojej śliny bądź odbić łap. Większość moich zwierząt, to znajdy ;D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też mi się kojarzy z łysymi kotami haha :D

      Usuń
  7. Przępiękny piecho z charakterem - dużo wspólnych cech ma moja beaglica - latające uszy - zawsze mnie kompletnie rozczulają :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja nie mam zwierzaczka żadnego :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ojejejejej jaki słodziaczek :D Zdjęcie między punktem 25 a 26 jest przeurocze! Ogólnie świetny pomysł na post ^_^ Ja mam labradorkę o imieniu Zara i coś czuję że kiedyś też będę musiała o niej napisać coś takiego jak Ty :-) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  10. Uwielbiam psy tej rasy :) Kiedyś nawet myślałam, że takiego sobie kupie, ale ostatecznie zdecydowałam, że zapędy myśliwskie nie dla mnie. Jednak lubię je podziwiać :)
    Amber jest wspaniała!

    OdpowiedzUsuń
  11. Wiem ze to dziwne... Ale jak wyglada blona miedzy palcami psow ?

    OdpowiedzUsuń
  12. Jest przecudowny! I te błękitne oczy u szczeniaka są niesamowite. Wygląda trochę jak taki psi duch! :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ta rasa często jest nazywana "duch" ;D

      Usuń
  13. Boże jaka pięęęęękna!!!!! ja mam 2 psy pitbulla i kundelka;0

    OdpowiedzUsuń
  14. ale kochany i jaki piękny pasiak!!! <3

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz, miło mi, że mnie czytacie i komentujecie :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...