wtorek, 26 listopada 2013

Zrób to sama: BAZA POD CIENIE - prosto, szybko i tanio :)

Hej :)
Dzisiaj przygotowałam dla Was wpis o tym, jak samemu wykonać bazę pod cienie w domowym zaciszu. Taką bazę możemy wykonać samodzielnie, niskim kosztem, bez potrzeby kupowania żadnych składników :)


Czego potrzebujemy: 

  • wazelina/ pomadka ochronna
  • gliceryna/ kremu do rąk z gliceryną/ balsamu do ciała z gliceryną
  • podkład
  • ewentualnie inne dodatki (o tym za chwilkę)
  • pusty pojemniczek (u mnie po kremie z Ziaji)
  • coś do mieszania - patyczek, wykałaczka, łyżeczka
Przepis można dowolnie poddawać różnym modyfikacjom, według naszych upodobań! 



Czego użyłam ja:
  1. Wazelina
  2. Krem Nivea
  3. Podkład jedwabisty podkład rozświetlający od AA Make Up
  4. Puder Synergen, a raczej jego pokruszone resztki - chciałam po prostu do zużyć
  5. Balsam do ciała Garnier
  6. Cień do powiek, jasny, no name
  7. Krem pod oczy Ziaja, Sopot
  8. Pomadka Oeparol, strasznie dziadowa, dlatego ją przerobiłam na coś innego
  9. Maść z wit. A  
Jak to zrobić?  (podaję proporcje jakich użyłam ja, ale możecie dowolnie zmieniać je!) 
 1. Rozpuściłam pomadkę (więcej niż pół) i wazelinę (2 łyżeczki) w kąpieli wodnej 

 2. Przelałam do słoiczka, po kolei dodawałam - łyżeczkę kremu, łyżeczkę balsamu, pół łyżeczki kremu pod oczy, pół łyżeczki maści.Na początku zawsze mieszamy tłuste składniki. 

 3. Po dokładnym wymieszaniu dodałam około łyżeczki podkładu i jakąś łyżeczkę pokruszonego pudru. Potem nożykiem zeskrobałam pół opakowanie cienia do środka (zależało mi na tym, aby baza była rozjaśniająca).

4. Po dokładnym wymieszaniu baza jest gotowa! 


Jak długo może być przechowywana? Tak długo, jak jej składniki na to pozwolą ;) Ja używałam produktów z długą datą przydatności do użycia po otwarciu. Rozwarstwianie się bazy może się przydarzyć, wszystko zależy od użytych składników i proporcji - wystarczy jeszcze raz dokładnie zamieszać. Baza trochę zastyga, ma konsystencję podobną do kremu Nivea. Potrzeba jej naprawdę niewiele i dobrze rozświetla.



Jakie są efekty? Moim zdaniem bardzo dobre - kolory są naprawdę bardziej intensywne! Baza trzyma się u mnie cały dzień i nie roluje :) Polecam spróbować! 



Mam nadzieję, że skorzystacie z pomysłu :) 
Zdarzyło Wam się robić własnoręcznie kosmetyki, albo mieszać je o tworzyć coś nowego? 

Buziaki, Mila :)

26 komentarzy:

  1. super :) takie instrukcje to ja lubię :) jak wszystko co potrzebne mam :)
    nigdy nie robiłam własnoręcznie kosmetyków, dzięki Tobie zacznę ;)
    i mam nadzieję, że opublikujesz jeszcze jakieś pomysły :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na pewno coś się jeszcze pojawi, mam już kilka pomysłów :)

      Usuń
  2. Ja jestem leniwa i nie chciałoby mi się kręcić tych składników ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To zajmuje naprawdę maks 5 - 10 minut :)

      Usuń
  3. hmm, ciekawy pomysł, nie wpadłabym na coś takiego ;)
    nawet bym wypróbowała, ale dużo roboty z tego.
    Czy taka mieszanka jest zdrowa dla delikatnej skóry wokół oczu?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Roboty wydaje się, że jest dużo, ale to naprawdę 5 - 10 minut, wazelina bardzo szybko się rozpuszcza i wszystko szybciutko miesza :)
      Ja mam bardzo delikatną skórę wokół oczu, a taka baza nie sprawia żadnych problemów :)

      Usuń
    2. w takim razie chętnie wypróbuję :)

      Usuń
  4. Jestem leniwcem.... :) Druga rzecz, że baz pod cienie nie używam. Może kiedyś z ciekawości jednak spróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też nie używałam, bo nie miałam potrzeby, ale świetnie podbija kolor cieni!

      Usuń
  5. bardzo lubię takie domowe kosmetyki:)często sama robię różnego rodzaju maseczki itp:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Kiedyś robiłam taką bazę, ale odkąd mam Artdeco i Essence to nie robiłam. Ale pomysł jest świetny :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Pomysł ciekawy, ale jakoś wolę gotowe już produkty :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiadomo,z gotowym wygodniej :D ale akurat chciałam zużyć nieszczęsną pomadkę :D

      Usuń
  8. Faktycznie, dobrze się sprawuje taka mieszanka :D

    OdpowiedzUsuń
  9. wow, nigdy nie słyszałam o takim sposobie ; ) chętnie wypróbuję! zainspirowałaś mnie tym pomysłem! obserwuję!

    OdpowiedzUsuń
  10. Świetna idea, niestety ja z natury leniwiec jestem i korzystam z gotowych :)

    OdpowiedzUsuń
  11. ale świetny pomysł nigdy o takim jeszcze nie słyszałam :D:D:D super!!! z chęcią dodam do obserwowanych ;/

    OdpowiedzUsuń
  12. Super pomysl:) od razu widac pod ktorym cieniem jest baza

    OdpowiedzUsuń
  13. Ciekawy pomysł, takich eksperymentów jeszcze nie przeprowadzałam :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz, miło mi, że mnie czytacie i komentujecie :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...